Kancelaria parafialna

  • od poniedziałku do piątku:
    9.00-10.00 oraz 16.00-17.00
  • w soboty: 8.00-9.00
  • niedziele i uroczystości: nieczynna

Telefon dyżurny do Ks. Proboszcza: +48 41 266 53 46
W sprawie protokołów przedślubnych – tel. do Ks. Pawła: +48 500 668 965

WAŻNE!
Nie wydajemy zaświadczeń babciom, dziadkom, wujkom, rodzeństwu etc. ani nawet rodzicom pełnoletnich zainteresowanych osób – w takich przypadkach korespondencja odbywa się wyłącznie pomiędzy kancelariami parafialnymi: zainteresowanego i naszą (dotyczy także dokumentów zza granicy).
Przypominamy, że zgodnie z RODO osobami uprawnionymi do uzyskania dokumentu/zaświadczenia są pełnoletni zainteresowani, a w przypadku nieletnich – ich rodzice/opiekunowie prawni. W każdym innym przypadku dane osobowe mogą być wydane po uprzednim notarialnym upoważnieniu kogoś innego przez zainteresowaną osobę.

Nie wysyłamy metryk chrztu/ślubu/bierzmowania na adresy prywatnych osób – gdy istnieje taka potrzeba dokumenty wysyłamy do parafii zainteresowanego, dlatego prosimy – jak powyżej to zapisano – o kontakt osobisty z kancelarią parafialną w swojej parafii przebywania. Parafianinem danego miejsca jest się z mocy Kodeksu Prawa Kanonicznego po 3 miesiącach stałego pobytu w danej miejscowości pod faktycznym aktualnym adresem zamieszkania. W ustalaniu miejsca właściwej parafii zamieszkania nie bierze się pod uwagę zameldowania, a miejsce i czas faktycznego przebywania (miejsce życia/zamieszkania).

Są to przepisy prawa państwowego i kościelnego, dlatego prosimy o ich przestrzeganie. Te same zasady dotyczą zarówno wydawania zaświadczeń, metryk jak i ustalenia właściwej parafii narzeczonych, chrzestnych lub rodziców dziecka itp. Szczegółowe informacje na stronie Diecezji Sandomierskiej – Diecezjalny Inspektor Danych Osobowych.


Wybierz interesujący Cię temat spotkania w kancelarii parafialnej spośród najpopularniejszych celów wizyt,
aby dowiedzieć się więcej: