Nawiedzenie Madonny Przenajdroższej Krwi

Nasza parafia od piątku, 12 września przeżywa nawiedzenie obrazu Madonny Przenajdroższej Krwi Chrystusa, Patronki Zgromadzenia Misjonarzy Krwi Chrystusa i Wspólnot Krwi Chrystusa. Obraz nawiedzi domy członków Wspólnoty Krwi Chrystusa oraz rodziny, które tego zapragną.

Madonna Wspomożycielka Wiernych, Madonna Misji, Madonna del Calice (Madonna Kielicha), Madonna Przenajdroższej Krwi.

 Obraz ten, przedstawia…

Maryję z Dzieciątkiem Jezus trzymającym w ręku kielich. Maryja lewą ręka podtrzymuje Dzieciątko, a prawą ręką zaprasza do przyjęcia kielicha ofiarowywanego przez Syna. Pełne miłości oczy Dziecka i oczy Matki zwrócone są na wpatrującego się w obraz.

 Obraz ten odgrywał bardzo ważną rolę w życiu i misji św. Kaspra oraz założonego przez niego Zgromadzenia Misjonarzy Krwi Chrystusa. Św. Kasper zawsze miał go przy sobie i mówił o nim „moja Madonna (la mia Madonna). Św. Wincenty Pallotti na procesie beatyfikacyjnym mówił, że św. Kasper „tak bardzo był przepełniony miłosnym zafascynowaniem, iż zaniósłby ów obraz do każdego miejsca na ziemi. Ogromną radość sprawiłoby mu zaangażowanie wszystkich ludzi w głoszenie czci wspomnianego obrazu”.

 Zgodnie z metodą prowadzonych przez niego i jego misjonarzy misji obraz ten był ukazywany niespodziewanie na zakończenie głównego kazania maryjnego albo na koniec kazania o Sądzie Ostatecznym lub o piekle. Od momentu ukazania obrazu „misja nabierała ognia”. To przed tym obrazem składano nielegalną broń, książki, karty….

 Chociaż obraz ten nazywany jest m.in.”Madonna del Calice”, to w jego centrum znajduje się Jezus. Właściwie obraz ten jest obrazem Jezusa, a jego głównym tematem jest Jego Krew, którą sam ofiaruje w kielichu. Maryja pełni <<tylko>> rolę pomocniczego i wzmacniającego tła.

 Nazwa „Madonna Kielicha” podkreśla głęboki i bezpośredni stosunek Maryi do Krwi Jezusa. W Jej łonie wraz z człowieczeństwem Chrystusa utworzyła się także Jego Krew. Jest pierwszą, która doświadczyła zbawiennego działania Krwi Jezusa. Dlatego Maryja może być nazwana „Żywym Kielichem”, pozostającym w służbie miłości Bożej, która uwidoczniła się poprzez Krew Chrystusa. Tak pojmowany kielich w dłoni Syna wskazuje nie tylko na zbawczą Ofiarę Krzyża, ale także na rolę Matki, która „od chwili zwiastowania i poczęcia, od chwili narodzenia w stajni betlejemskiej, szła krok w krok z Jezusem w swojej macierzyńskiej pielgrzymce wiary. Szła poprzez lata Jego życia ukrytego w Nazarecie, szła w okresie zewnętrznego oddalenia, gdy rozpoczął <<czynić i nauczać>> (por. Dz 1,1) pośród Izraela” (Jan Paweł II, Redemtoris Mater (RM), nr 26). Swoje zjednoczenie z Synem utrzymała „aż do krzyża, przy którym nie bez postanowienia Bożego stanęła (por. J 19,25), najgłębiej ze swym Jednorodzonym współcierpiała i z ofiarą Jego złączyła się matczynym duchem, z miłością godząc się, aby doznała ofiarniczego wyniszczenia żertwa z Niej narodzona” (KK 58). Była także świadkiem Pięćdziesiątnicy, gdzie występowała jako Matka rodzącej się wspólnoty nowego Ludu Bożego, oczekującego i przygotowującego się na przyjście Ducha Świętego oraz rozpoczęcia zleconej przez Chrystusa misji.